DVD های آموزش طب سوزنی

DVD های آموزش طب سوزنی
zoom بزرگنمایی تصویر

بنام خدا

این مجموعه شامل چهار دی وی دی که شامل 30 قسمت فیلم های آموزشی طب سوزنی می باشد که نسخه اصلی آن به دو زبان انگلیسی و چینی است . با توجه به اینکه از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد و براساس درخواست بسیاری از پزشکان که از ترجمه فارسی آن می توانند بهره برداری مطلوبتری نمایند . بر این اساس طی مدت چهار سال کل مجموعه ترجمه گردید که تاکنون هفت قسمت آن صداگذاری فارسی شده و بقیه قسمت ها ترجمه متنی مستقل به صورت Word که همزمان با پخش فیلم ها در زیر آن قرار می گیرد . که می توان به صورت مستقل و نیز به صورت همزمان از متن ترجمه ها استفاده نمود . ( در واقع هر قسمت از متن ترجمه خود یک کتاب بسیار با ارزش محسوب میگردد) ضمناً یک فیلم مستند طب سوزنی در دی وی دی شماره چهار در بخش 31و 32 قرار دارد که پیشنهاد می گردد ابتدا مشاهده گردد.

برای استفاده از مجموعه آموزشی ، پس از قراردادن دی وی دی 1 در کامپیوتر ، پنجره اولیه ظاهر می شود که براساس اطلاعات درخواستی آن اقدام شود و پس از آن کد خروجی 12 رقمی ارائه شده را یاداشت نمایند و برای دریافت کد عبور وارد سایت www.Acupuncture-iran.com    شده و شماره سریال لوح که در پشت قاب دی وی دی نوشته شده ونیز کد خروجی دستگاه را وارد و کد عبور را دریافت نمایید ( حتماً آنرا یادداشت و نزد خود نگهداری نمایید ) و در کامپیوتر وارد نمایید و از برنامه استفاده نمایید .

توجه : برنامه حداکثر بر روی دو کامپیوتر قابل نصب می باشد .

تلفن تماس : 1520994-0911   33349050-011   33345090-011

Email :  Nadali_esmaeli@yahoo.com

 www.Acupuncture-iran.com

 

آموزش طب سوزني و موکسابوسیون

معرفی

نويسندگان : ونگ‌دشن، يان ژنگو و همكاران

توليدشده توسط : انجمن پزشكي سنتی چين و انجمن طب سوزنی ، شركت Meditalent

مشاركت در توليد :

 

كالج Shandong   TCM                          كالج Shanghai TCM

كالج Nanjing TCM                              كالج Liaoning TCM

كالج Guangzhou TCM                        كالج Tianjing TCM

كالج Zheijiang TCM                           كالج Hujian TCM

                 آكادمي TCM چين                                          بيمارستان ديوار بزرگ چين

مشاوران :                Wei San Huang - Wang   Shugi - Lu ZhiJun -David P.J. Hung

معاونت اديت ( سر دبيري ) : Yan   Zhengue - Gao   Zhenwu - Pu – Tao     Chang - Chang , Chung gwo          

توليد :                                       li Delin

 ناظر :  - Xue Jiange Stephen Hsu

ناظران :             Xue Jiang Stephen Hsu

 سردبير:            Wang Deshen - Deputy chief editor

معاونت سردبيري:               Pu-tad chang - Chang , chung gwo

مسئول تجديد نظر :               -   David P.J.HunaWang Xuetai

گوينده :                                                                                                   Li Dirg:

 كارگردان:                                                                                Fan Ying

دوربين :     Feng WanXioug

ضبط ويدئويي :                 Lin Xinghai ,Dai Xianghong

اديت ويدئوئي :  Wang Qilin

طرح نور:      Liu

توليد : دانشكده طب سنتي شانگهاي

رسانه : نسخه دوم 30 دوره آموزشي در 4 دي‌وي‌دي

ترك صوتي : انگليسي/ چيني ماندرين/ فارسی

 

پیشگفتار

 در حال حاضر معتبرترین مطالب آموزشی سمعی و بصری ، در انطباق با آخرین دوره های استاندارد ژن جیو لوژیک بوجود آمده اند . اين سري دي‌وي‌دي ها، يك تجربه منحصربه فرد آموزشي است . در 8 فصل اول ، معرفی قاعده مندی از طب سوزنی وجود دارد ، 22 فصل آخر شامل مجموعه ای از آزمایشات و تجربه های بالینی فاخر ، از متخصصان طب سوزنی می باشد .

 طب سوزنی چینی شاهکار جهانی دانشمندان معاصر طب سوزنی و موکسابوسیون است ، که بطور عمده به نسل آینده بسيار كمك می کند. این سری DVD ها علاوه بر فارسی شامل انگلیسی و هم چینی است و یک سرمايه و مرجع بزرگي است كه شما مي‌توانيد به راحتي در خانه یا محل کار خود براي سال‌ها از آن استفاده كنيد.

 

ویژگی ها

 مطالعه و تمرین را تکمیل می کند. تلفيق بررسي و عمل، براي دانشجويان، مدرسين و كارورزان بسيار مثمرثمر است . هم کاربردهای درمانی نوعی و هم کاربرد های معاصر را نشان می دهد که در آن استادان معروف و متخصصان چینی ، تخصص ها و مهارت های بی نظیر خود را به نمایش گذارده اند .

 تئوری های پایه ، مهارت های پیشرفته و کاربرد های بالینی ، از طب سوزنی سنتی تا طب سوزنی مدرن ، از معرفی پایه تا عملکرد بالینی و کاربردهای آن در مراقبت های سلامت را شامل می شود.

 

معرفی اجمالی سی فصل و یک فصل اضافه

 

فصل 1 . معرفی :این فصل ، تاریخچه ، وضعیت کنونی ، محتوای پایه و روشهای یادگیری طب سوزنی و moxibustion را ارائه می کند . از طریق عملکرد بالینی ، مفاهیم کلیدی شامل « zhen» ( طب سوزنی ) ، « jiu» (moxibustion ) ، « jing » ( خطوط نصف النهار ) و « xue » ( نقاط ) معرفی می شوند . این بخش تصویری روشن و کامل از روند پیشرفت jiugluo و نقاط ، خاستگاه و تکامل تدریجی طب سوزنی و درمان jiu ، و کاربردهای روشهای جدید Zhenjiuology به دست می دهد .

 فصل 2 . jingluo ( مریدین ها و نقاط) :این بخش ، مسیر های انرزی ، بیماری های اصلی ، و علامت های دوازده jingmai ( مریدین ها ) و هشت مریدین دیگر را نشان می دهد . همچنین محدوده های گستردگی و کارکردهای اصلی دوازده مریدین ، دوازده ناحیه عضله ای و دوازده منطقه جلدی ، پانزده منطقه luomai ( متوازی ) را معرفی می کند .

 فصل 3 . نقاط ، بخش اول :نقطه ها بخش مهمی از طب سوزنی هستند . بخش 3 تا 5، دانش پایه تئوری نقاط شامل : تعریف ، طبقه بندی ، اندازه و عمق ، روش های مکان یابی نقطه و غیره را بیان می کند . در این بخش 60 نقطه بر روی Renmai و Dumai ، سه مریدین دست - Yin   و سه مریدین دست yang مورد تاکید قرار می گیرند .

 فصل 4. نقاط ، بخش دوم :در این بخش بر روی 58 نقطه کلیدی بر روی مریدین های شکم، پا yangming ، مریدین مثانه پا - Taiyang و مریدین کیسه صفرای پا shaoyang تاکید می کند .

 فصل 5 . نقاط ، بخش سوم :این بخش ، 34 نقطه کلیدی بر روی مریدین طحال پا - Tayin مریدین کلیه پا shaoyin ، و مریدین شش پا tueyin و نقاط اضافی را مد نظر قرار می دهد . سرانجام ، 152 نقطه را که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند بر طبق جریان چرخه ای مریدین ها مرور می کند .

 فصل 6 . تکنیک های طب سوزني ، بخش اول :این بخش بطور عمده تکنیک های طب سوزنی مربوط به سوزنهای رشته ای را معرفی می کند مثل ساختار، ويژگي، انتخاب، ذخيره سوزن‌ها، روش‌هاي سوزن‌زني، استريل‌كردن، روش‌هاي فروكردن، روش‌هاي دستكاري اصولي، زاويه و عمق سوراخ‌كردن، نگه‌داشتن و خارج کردن سوزن‌ها، معرفي مي‌كند. این بخش همچنین وقایع احتمالی که در پروسه سوزنگذاری اتفاق می افتند مانند بیهوشی ، گیر کردن ، خم شدن سوزن ، و تورم را توضیح می دهد . همچنین اقدامات احتیاطی و مدیریت حوادث احتمالی مورد تاکید قرار گرفته اند .

 فصل 7 . تکنیک های طب سوزنی ، بخش دوم :این بخش به ترتیب این موارد را شامل می شود : دانش پایه سوزن سه لبه ، سوزن پوستی ، سوزن الکتریکی ، سوزن آبی، طب سوزنی جمجمه ، طب سوزنی گوش ، طب سوزنی برای بیدردی در جراحی ، سوزن ها ، کاربرد ها ، علامت ها ، و اقدامات احتیاطی و غیره .

 فصل 8 . موکسابوسیون :این بخش شامل مفاهیم موکسابوسیون ، مواد آن ، درجات خوب یا بد پشم فتیله ای و شرایط نگهداری ، اشکال آن و کاربردها را ارائه می کند . و همچنین ضمیمه ای برای خون گیری وجود دارد .که بطور عمده شامل انواع وسايل، دستكاري‌ها براي خون‌گيري و كاربرد آن‌ها را دربر میگيرد.

 فصل 9 . علائم و درمان بیماریهای داخلی ، بخش اول :اين فصل، مقدمه‌اي بر تفکیک و درمان چهار نوع بيماري داخلي مي‌باشد : فلج نصف بدن بعد از سكته (3 نوع)، سرگيجه و چرخش سر (3 نوع)، سردرد (3 نوع)، درد عصبي سه قلو . این موارد توسط پزشکانی با تجربیات بالینی غنی نشان داده شده اند .

 فصل 10 . علائم و درمان بیماریهای داخلی ، بخش دوم :این فصل اطلاعاتی را در مورد تشخیص و درمان هشت بیماری فراهم می نماید :

 كج‌شدن دهان و چشم‌ها (يك نوع)، سيندرم Bi (4 نوع)، خشكي شانه ، سیاتیک ، (يك نوع)، کمردرد (4 نوع)، درد در ستون فقرات (4 نوع)، پايين‌افتادگی معده ، ناباروری براي مردان در اثر مشكل در باروري به خاطر نبود اسپرم (3 نوع)

 فصل 11. علائم و درمان بیماریهای داخلی ، بخش سوم:این بخش اطلاعاتی در مورد تشخیص ودرمان هشت بیماری ارائه می دهد . سرما خوردگی معمولی ( دو نوع ) ، سرفه ( چهار نوع ) ، آسم ( چار نوع ) ، سرما خوردگی معمولی ( دو نوع ) ، تپش قلب و اضطراب (پنج نوع)، هیستری ، (دونوع) ، بيماري آفازيا (عدم قدرت تكلم ) ، سندرم Wei یا فلجی( سه نوع ).

 فصل 12 . علائم و درمان بیماریهای داخلی ، بخش چهارم :این بخش شامل تفکیک ودرمان هفت بیماری می باشد : درد شکمی ( 5 نوع ) ، استفراغ کردن ( سه نوع ) ، اسهال (4 نوع ) ، یبوست (4 ) ، دیابت ( 4 نوع ) ، ناتوانی جنسی ( دو نوع ) ، دفع منی ( دو نوع ) .

 فصل 13 . علائم ودرمان بیماریهای زنان و کودکان :بیماریهای زنان ؛ قاعدگی نامنظم ، قاعدگی دردناک ، اختلال قاعدگي ، خونریزی رحمی ، ناباروری ، جا به جا شدگی جنین ، اشكال در شيردهي . بیماریهای کودکان : شب ‌ادراري ، سوء تغذیه مربوط به دوران کودکی ، عوارض فلج اطفال .

 فصل 14 . علائم و درمان صدمات و زخمهاي خارجي و مبحث امراض پوستي :این فصل ده بیماری را با نتایج درمانی بهتر طب سوزنی و موکسابوسیون انتخاب می کند . باد جوش (جوش باد ) ، کورک ، بواسیر ، آماس غده هاي پستان ، آپاندیس ، گرفتگی گردن ، رگ به رگ شدن ( در شانه ، آرنج ، مچ ، زانو ، كمر و مچ دست ) ، پسوريازيس (داءالصدف)، اوریون و بيماري تب خال ( زونا ) .

 فصل 15 . علائم و درمان بيماري‌هاي چشم پزشكي و گوش ، حلق وبینی و غیره: اين فصل، علائم و درمان 12 نوع بيماري مربوط به چشم پزشكي و گوش ، حلق وبینی و غیره را ارائه میکند : نزديك‌بيني ، سرخي و آماس چشم ، وزوز گوش و کری، ورم سينوس‌ها ، دندان درد ،گلودرد، چاقی ، ترك سيگار، جوش صورت (غرور جواني) ، چین صورت و سياهي غير طبيعي پوست .

فصل 16: هشت مریدین اضافی :هشت مریدین اضافی شامل  ،ren mai، du mai،yangqiao mai yangwei mai ، yingqiao mai dai mai chongmai است . این هشت مریدین اضافی یک شبکه هستند که با شبکه شکل گرفته توسط 12 مریدین منظم و حقیقی در هم بافته شده اند و یک مریدین منظم را به دیگری متصل می سازد . علاوه بر این آنها به ذخیره سازی آبیاری و تنظیم نمودن خون و جریان در 12 مریدین منظم کمک می کنند این فصل حدود توزیع عملکرد های اصلی و معنای بالینی هشت مریدین اضافی را معرفی می کند .

 فصل 17: شريانهاي مسيرهاي Qi و درياهاي چهار گانه :گذرگاههای Qi و 4 دریا مسیر خط سیر و دریا جایی است که صدها نهر و رودخانه به هم می پیوندند. و همچنین 4 دریا دردرون بدن انسان وجود دارد به نام های دریای مغز استخوان دریای qi دریای آب و دریای خون . اين فصل، گذرگاه Qi و 4 دريا وكاربردهاي پزشكي و درمان‌ها را ارائه مي‌دهد : گذرگاه (مسير Qi) ، مخازن چهار گانه ، Qi حياتي ، پاركينسون ، غدد حساس در پستان ، سندرم گرفتگي( انسداد) در قلب ، دردهاي محل هيپوكاندري ، سنگ كليه ، افزايش پرولاكتين.

 فصل 18: نقاط (ادامه) :تمام نقاطی که در این فصل آمده اند در کلینیک ها به طور متداول استفاده می شوند. این فصل نقطه ها را در گروههای زیر خلاصه می کند : نقاط ناحیه سر ، ناحیه گردن ،نقاط ناحیه سینه و شکم ، نقاط پشت ، نقاط بالاتنه و نقاط پايين تنه .

 فصل 19: آناتومي نقاطي كه نياز به دستكاري‌هاي محتاطانه دارند :نقاط ممنوعه در بسیاری از آثار پزشکی سنتی چینی آمده اند . با توسعه آناتومی مدرن ، در این بخش ما قادریم که درک بهتری از نقطه هایی داشته باشیم که سوزن زدن به آنها ممنوع است . پس از یک مطالعه خیلی دقیق از نقاطی که به دستکاری محتاطانه نیاز دارند ما به آگاهی بهتری از بافت ها و ساختارهای تشریحی در اطراف محل های نقطه ها دست می یابیم . این موضوع به ما کمک می کند که به شناخت صحیح برای دستکاری با سوزن تسلط و مهارت پیدا کنیم و همچنین ما را قادر می سازد تا از حوادث و عوارض ناشی از طب سوزنی به طرز موثری جلوگیری کنیم .

 فصل 20 : روش‌هاي سوزن‌زدن كلاسيك :این فصل تکنیک های سوزن زدن را مورد بحث قرار می دهد . روشهای كلاسيك در Neijing و Nanjing. مورد بررسی قرار گرفته اند . این روش ها میراثی ارزشمند از پزشکانی هستند که در طول تاریخ توسط درمانگران طب سوزنی به ما واگذار شده اند . مانند 9 روش سوزن زدن ، 12 روش سوزن زدن ، 5 روش سوزن زدن ، روش های موزون ساختن و تسکین دادن در مطابقت با سطوح حفاظتی و غذایی ، 4 روش به پرواز در آوردن مریدین ها و به گردش در آوردن qi ، 8 روش درمانی ، روش وارد کردن سریع ، وارد کردن و بالا کشیدن سوزن همراه با سرفه ، روش سبک yang و غیره .

 فصل 21: روش های تقویتی و کاهشی سوزن درمانی :در این فصل پروفسور yang chang- shen از مدرسه طب سنتی چینی Nangjing با تفسیر و تشریح چندین روش ساده از مدرسه سنتی به عنوان نتیجه چندین سال مطالعه و تجزیه و تحلیل از طریق تحقیق علمی تدریس و تجربه بالینی یک استاندارد کیفیت را به وجود آورده است تاتمایز قائل شود بین روش های سوزن زدن قوی و ملایم . این فصل روشهای اصلی تقویت و کاهش دادن ، روش سریع و آرام در آوردن، چرخاندن ، بالا بردن و فرو کردن ، نگه داشتن تنفس ، 6 و9 روش دستکاری تکان دادن و چرخش دایره ای را مورد بحث و بررسی قرار می دهد .

 فصل 22: تشخیص و درمان مربوط به طب سوزني ميكرو - طب سوزنی گوش :گوش یکی از اجزای مهم طب سوزنی چینی است .تحقیقات مدرن پزشكي نشان داده است که لاله گوش اطلاعاتی در مورد کل بدن به ما ارائه می دهد و همچنین به عنوان علم طب سوزنی گوش در نظر گرفته می شود . اين فصل، تشخيص معاینه ای، روش لمس‌كردن، روش كشف مقاومت الكتريكي پوستي، علائم بیماری، سوزن‌ گذاری با سوزن های رشته ای، ماساژ گوش و درمان بيماري را دربردارد.

 فصل 23 : درمان با طب سوزني چشم :سوزن درمانی چشم یک کیفیت جدید درمان با طب سوزنی توسط پروفسور pen jingshan از دانشکده پزشکی سنتی چینی Liaoning خلق شده است. درمان براساس مفهوم قديمي پزشكي تشخيص بيماري‌ها با بررسي چشم‌ها توسط Hua Tuo در منطقه han است. با سوزنگذاری 13 نقطه مخصوص در هشت بخش دور چشم، درمان طب سوزني بدون درد و با سرعت تاثیر گذاری بالا و انجام راحت در نظر گرفته شده است . مبنای تئوریکی آن اصول هشت قسمت (نمودار) yin yang در yijing و اصول TCM در مورد مریدین ها و احشا و 8 ناحیه از سفیدی چشم است . سیستم تشخیصی آن این است که منطقه سفیده چشم را تحت بررسی قرار می دهیم . این بخش به طور سیستماتیک اصل درمان چشم با طب سوزنی و معاینه چشم و کاربرد بالینی سوزن درمانی چشم را مورد بحث قرار می دهد.

 فصل 24 : رو‌ش‌هاي سوزنگذاری سه تائی در منطقه گيجگاهي و روش سوزن‌گذاری منطقه بيماری :روش سوزنگذاری سه تائی گيجگاهي، يكي از روش‌هاي سوزنگذاری سه سوزنه است كه از آن براي درمان عواقب سكته استفاده مي‌شود. این بخش به طور مفصل ، تعریف ، روش تعیین محل زاویه وارد کردن سوزن ، اثرات درمانی ، مدت درمان و کاربرد بالینی رو‌ش‌هاي سوزنگذاری سه تائی در منطقه گيجگاهي و روش سوزن‌گذاری منطقه بيماری را توضیح داده و معرفی می کند . روش سوزنگذاری اطراف منطقه بيمار، روشي با استفاده از چندين سوزن براي سوزنگذاری اطراف منطقه بيماری است. اين بخش روي سوزنگذاری منطقه بيماری با كمك اسكن CT، مكان‌يابي CT، روش درماني، مراقبت و توجه نياز دارد. این دو روش توسط پروفسور جينگ روي، مدير بخش طب سوزني دانشكده گوانژو TCM براساس تجربه های بالینی مربوط به چندین دهه و تحقیقات طولانی مدت و تلفیق تجربیات او به وجود آمده است .

 فصل 25 : درمان سكته ناقص با روش‌هاي طب سوزني Qiao :اين بخش، بيماري‌زايي سكته، مؤثرترين نقاط و بهترين روش طب سوزني را براي درمان بيماري توضيح مي‌دهد. روش Kai Qiao توسط پروفسور شي يامين از دانشكده تيانجين TCM توسعه يافت. . این روش درمانی به طور قابل توجهی موثر و یا عوارض جانبی کم است میزان شفابخشی آن 8/57 و میزان تاثیر گذاری 98 درصد است .

 فصل 26 : بكارگيري سوزنهاي گرم و موكسابوسيون بر روي كيك موكسا :که تأثيرات درماني طب سوزني و موكسابوسيون را با هم دارد. این روش کاملا در درمان بیماریهای نظیر سندرم ناقص yang-qi و فراوانی سرما yin- موثر است موکسا سوزی از طریق بكارگيري سوزنهاي گرم نیز متداول ترین درمان در روش درمانی zhenjiu است . در این بخش پروفسور Gao zhenwu از دانشکده Zhejiang TCM نتایج سوزن درمانی موکسا سوزی شده در تست های آزمایشگاهی و کاربردهای بالینی و مطالعات موردی برروی برخی بیماریهایی که به طور معمول رخ می دهند را معرفی کرده و توضیح می دهد.

 فصل 27: درمان از طریق استعمال خارجی :درمان استعمال خارجی روش درمانی است که گیاهان را به طور موضعی برروی سطح بدن یا برروی نقاط سوزن درمانی بکار می گیرد .این روش اغلب در درمان بیماری مزمن نوع سرد بکارگرفته می شود .کارکرد آن گرم کردن طحال و کلیه است و قوت بخشیدن به خون برای برطرف کردن ایستایی خون و برآمدگی را پراکنده کرده و بیماریها را کاهش می دهد و بدن را قوی می کند تا از ابتلا به بیماریها پیشگیری کند.این بخش تمهیدات کاربرد های بالینی در مورد آسم، ورم غشاء مخاط ، اصول درمانی، انتخاب نقاط، احتیاط ها و غیره را معرفی می کند .

 فصل 28: درمان سندرم Bi شانه و فلج كاذب بصل النخاع :كه درد شانه را باعث شده و حركات را در منطقه شانه، محدود مي‌كند و به هشت بخش تقسیم می شود :hand-taiyin، Yangming، Shaoyang، taiyang، Shaoyin، نوع تركيبي taiyin و Yangming ، فلج وابسته به بصل النخاع اصولا به شکل مشکل در بلعیدن ، خشونت صدا و رفلکس معدی بروز پیدا می کند. طب سوزنی در فلج بصل النخاعی بسیار موثر است این بخش انتخاب نقطه ها و دستکاری توسط یک مورد بالینی را نشان می دهد .

 فصل 29: درمان ورم مفاصل روماتیسمی :این بخش چندین روش سوزن درمانی نوع سندرم bi ، اصول درمانی ، دستورالعمل انتخاب نقطه و غیره را معرفی می کند .

فصل 30: تپش و انسداد قلب :این فصل روشهای سوزن درمانی سندرم by قلب و تپش شامل کارکردهای قلب ، مریدین ها و نقاط مربوط به قلب ، روشهای متداول درمان و موکسابوسیون (7 روش ) ، شناسایی و درمان ( 8 نوع مختلف ) و عملكرد پيشگيري را ارائه مي‌دهد.

 فصل 31 : مستند طب سوزنی : مجموعه مستند علمی طب سوزنی

 

قیمت: 10000000 ریال
مقدار: 
Copyright MAXXmarketing Webdesigner GmbH